Massor av nytt :)

Jag går på 3 kvart här hemma och hostar o nyser om vartannat med febertoppar upp emot 40 grader titt som tätt,

Troya gjorde ju sitt bästa med o fälla mig lördagen före midsommar,
 
hon lyckades med bedriften o träffa mitt skadade ben sen tidigare, jag for baklänges o landade på ryggen, de första jag kommer ihåg då jag tittar upp sen är tözen som står över mig o tittar mig i ansiktet o undrar vad matte hitta där på marken i regnvädret, lera är ju så kul o springa o rulla sig i (men man åker ju på o bli avspolad hos farfar sen med trädgårdsslangen hua)



så här söt kan man va då man ålar sig upp i sängen där man inte får vara, älskade lilla hjärtat







har inte vägt dem på ett tag men runt 45kg skulle jag kunna gissa på nu

I onsdags va jag febersjuk men tog mig ner till Enköping för besiktning av forden, den gick igenom med en trasig lampa bara, husse är så duktig och har fixat i ordning bilen åt mig (bromsrör, strålkastare,avgasrör,co o ho halt, grindar bak till vovvarna samt lastgaller,sommardäck)

I går kväll så började tjejerna på valpkurs, Emil fick följa med o gå med Tözen då jag fortfarande haltar omkring o är febersjuk

Va en trevlig liten grupp, uteblev en liten cavaljervalp samt ett par utan hund...... för övrigt så består vår kurs av följande hundar

1. Tözen
2.Troya
3. Sunshine 14 veckors chihuahuatjej
4. Kira 17 veckors cane corsotjej
5. Indra? 4 månaders dobbermantjej

tog lite bilder under kursens gång igår, tözen är så duktig, går utan koppel med Emil och är så formbar på alla sätt

sen har vi ju Troya då hehe, ska va med överallt o se allt som händer och inte händer, annars så hittar vi på nått, får hon inte som hon vill så kissar hon i protest, men ska väl gå att få ur henne

Båda tjjerna är jättesnälla då dom är ensamma med oss var för sig

Idag fredag är ju Tözen hemma med mig medans Troya följde med till frihammnen i Stockholm och hjälper husse lasta båtarna vid viking terminalen och laga truckar, har fått rapporter under dagen att de går jättebra, vi tyckte dom skulle få komma ifrån varandra lite mera.











Kommentarer
Postat av: Lollo

Men herrejeeeesingen så de växer. Och det som är så roligt att se Diva, som hon hetter. Kommer inte ihåg om det var Tözen eller Troja nu. Tözen tror jag. Man ser ju verkligen att det är hon med svarta fläcken vid ögat. Sist jag såg dem var de ju omkring 8 veckor och i storlek av vår katt :)

2009-08-18 @ 20:31:06
URL: http://lollobella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0