Världen verkar full av bilskojare!!!!

Jag har nu under en längre tid försökt få ordning på mitt transort problem då....

Golfen fick åka tillbaka till gammla ägaren då jag aldrig fick några ägarpapper på den, 745an kom hem igen torsdag kväll den 23 januari, fredag 24e januari blev den bortbytt mot en Renault 5a i hopp om bättre tider då....

Tisdag den 27 januari gav jag upp och sökte en bättre bil på blocket och hittade en saab 9000i 92a i dalarna i närheten av där min syster bor m familj,den var körbar till maj månd enligt säljerskans dotter via sms då och jag ringde och fixade över pengar till storasyster för att nästa dag hon skulle fix med köpet vidaredå...

TRODDE JAG JA

Min syster ringer mig på kvällen då damen är nere för att lämna bilen och skriva papper på den, hon har inga papper med sig men vi kan skriva på lördagen då jag kommer upp säger hon..Jag vägrar o släppa pengarna, inga papper inga pengar nu då....förklarar i telefonen att jag blivit lurad för mkt nu så orkar inte mer strul

Blev till slut efter flera telesamtal bestämmt att jag skule ta tåget upp på torsdagen redan för att lösa köpet då de nu hittat papperen hemma??
Jag och lilla Sune (chihuahua) tar tåget upppå torsdag morgon 9.48 då Anna länar oss vid stationen i Enköping......efter massa stress

kommer upp vid 12 och först iväg till systern på hennes job och hämta pengarna till bilen, sen upp till Grängesberg och lämna av säljerskan med dotter

Frågar flera gånger under färden till Grängesberg om det är något annat jag bör veta om bilen med allt runt om osv??

NEJ DÅ, BARA ATT TUTA OCH KÖRA TILL I MAJ SÄGER DOM BÅDA!!!!!!!!

Första stoppet på vägen hem blir i ludvika igen för att fylla på spolarvätska då det lyser att de är dåligt med sånt, i en vända till syster och hämta foderskorpor til trintha som är kvar hemma själv

Resan hem är 19 mil och tar x antal timmar,
på kvällen åker jag och Anna in till Enköping för att käka pizza och prova bilen lite då
batterilampan börjar lysa men bilen funkar

Fredag 30 januari börjar jag med att åka in till enköping för att fixa en instruktionsbok på skroten till bilen för att kunna få ordning  och vetskap om allt som lyser o blinkar på instrumentbrädan och acc kontrollen

Först ett stopp för vaccinering av trintha och kloklippning,sen skroten efter bok som jag själv fick leta upp bland bilarna ute i snön.....

När jag ska åka från skreoten och hem börjar bilen krångla mer, jag väljer en annan väg till Anna istället för att ta motorvägen hem och tur är väl de, kommer en kilometer sen dör bilen helt

PANIK!!!
ringer Anna, inget svar, ringer mina gammla svärföräldrar, inget svar??
ringer Ö och frågar om råd, han ligger hemma i feber och förkylning, får lite råd

ringer Anna igen, inget svar??

då ringer jag en vända till min gammla chef Lotta som nu bor inne i enköping, vet hon är ledig frånskoaffären sin idag då

hon har aldrig bogserat men ska se vad hon kan göra, lovar återkomma.....

så här tänkte jag göra om bilen just då hehe gammla exet som kör i sala 05

flera bilar saktar in p gr av möte under tiden men sedan kör de bara vidare, hoppas de aldrig får stopp så här, jag tänker inte stanna för do då....

Ringer Ö igen, han säger att han kommer över ska bara duscha o så först, men hallå!! måste finnas hjälp på närmare håll säger jag, men vill du komma o trösta mig ikväll så gärna de, jag ger upp nu säger jag med gråten i halsen

Då ringer Lotta, är på g med bogserlinor osv, de här fixar vi tjejer hehe



Får bogserhjälp ut till Anna och även lite eftermiddagskaffe m fika hos svärföräldrarna som bor i huset bredvid, lämnar saaben på gårsplanen där och får skjuts av Anna hem med renaulten och säger att hon kan ha kvar bilen sålänge, kommer över senare med Ö för o kolla upp saaben.....

På kvällen sen åker Ö och jag över för att titta på bilen, batteriet är jättedåligt osv men svårt o göra något ute i mörkret, hem igen för mat och mys









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0