Tisdagen börjar bra

Tisdagen börjar bra, inga gråa moln på himmelen, men sen kommer posten då, brev från Transport Styrelsen om at jag nu äger bilen, men ett till brev då med massa meddelanden om saaben då

1: Skatten är inte betald efter påställning 8e januari och har förfallit

2: Bilen har ej infunnit sig till kontrollbesiktning så är körförbud på den

3: Bilen får ej köras innan skatten är betld, den måste vara betald innan jag får köra till besiktningen med den osv....

Ja då va den dagen klar då, telefonsamtal till säljerskan som lät som en fågelholk, när jag sen ringer tillbaka efter sammtal med TS så svarar hon inte  VA FÖRVÅNAD JAG BLIR    NÄÄÄ

Nu är de fler saker som ska fixas då, skatt betalas på 1565 kr, sen vänta in och iväg och besiktiga då fram till i maj, sen dags igen då

Jag blir så trött på folk, sms henne att hon måste betala in eftersom hon stod som ägare på bilen, men nej de ska hon inte svarar hon, de skulle jag tagit reda på då jag köpte den, sånt vet inte hon nått om skriver hon

men jag betalade nu in skatten igår onsdag då Anna betalade för Renauten som hon köpt av mig, men kommer lämna in för att kräva igen pengarna från henne, det här va pengar jag skulle levt av fram till den 19e då sjukpansionen utbetalas igen då.....

Ska ringa TS imorgon fredag igen o kolla så pengarna är registrerade
på måndag kl 07 00 har jag sen en bes tid i enköping......

hittade en bild på min älskade gamla Trollängens Timothy, saknar dig än mitt livs liv


men jag trintha och husse Ö har ju nu bara ett par veckr kvar att vänta på lilla yrvädret
sen kommer hon att förgylla vår dag med upptåg osv


ska till helgen se om jag får sålt av några av alla marsvin som nu bebor köket, men några får bli kvar oxå, kommer bli babyboom i mars här hehe

sätter in en bild på en av dem då
Amiras Alfhild   english Crested Solid Golden Argent




ha de gott alla vänner och bekanta samt bloggläsare

Livet vill väl ingen illa,
men nog kan det göra ont

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0