fortsättning på bilproblemet

Lördagen börjar tidigt med att jag får överta Ö bil under dagen då han åker vidare från Skolsta med M och T till sundbyholms travbana för mc marknad under dagen,


Jag åker in till Autoexperten och köper ett laddningsrelä till generatorn för 243 kr, men jag kan åka på o byta generatorn oxå  säger exet H    1500kr till i så fall  så håller tummarna nu, åker förbi Rickeby och tittar till saaben igen, frågar svärfar om lån av batteriladdare och han lovar koppla på en efter lunchvilan :)

Åker hem och fixar lite hemma, Ö kommer tillbaka vid 16 tiden, vi gör tacos till kvällen och kollar tv och myser i soffan

Söndag morgon efter frukost åker vi över till saaben vid halv 12, vi beslutar att ta den till Ö verksta, Ö säger att vi kör den så långt som batteriet håller sen bogserar vi sista biten, enkelt för han o säga, men han lovar köra saaben, han drar iväg före mig som ställer undan sladdvindor och batteriladdare

Strax före Knivsta stannar saaben, vilken tur, inte så långt kvar, 1 mil bara, men nu får jag sitta i saaben som börjar imma igen osv

fram till verksta, ut med bilen där inne och sen putta in en bil som väger 1850kg, oj va tungt, men vi klarade de, pallar upp de sen hem till Ö i Märsta en vända på soppa och knäckemacka med ost

ut till garaget igen vid halv 4 tiden, halv 7 är de färdig bytt kol och håller nu tummarna för att generatorn klarat sig, batteriet har stått på laddning under tiden

JAAAAA DEN STARTAR DIREKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Ö är så duktig fast han aldrig gjort de på saab innan,

kan meddela för dom som är oinsatta i hur en saab ser ut under huven att vi fick montera bort motorfäste,framhjul, innerskärm mm för att komma åt generatorn längst in bakom motorn då

styr min kosa hemmåt för att gå ut med en kissnödig hund som varit ensam länge nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0